Ureditev pravice do odklopa v Kolektivni pogodbi za poštne in kurirske dejavnosti
V Uradnem listu RS, št. 10/2025 z dne 18. 2. 2025 je objavljen Aneks št. 3 h Kolektivni pogodbi za poštne in kurirske dejavnosti.
Z namenom ureditve pravice do odklopa se za 16. členom Kolektivne pogodbe za poštne in kurirske dejavnosti doda nov 16.a člen, ki se glasi:
»16.a člen Pravica do odklopa
(1) Delodajalci z namenom učinkovitega uresničevanja pravice delavcev do ločenosti poklicnega in zasebnega življenja, priznajo pravico delavcem, da jim v času izrabe počitka in v času upravičenih odsotnosti z dela niso dolžni biti na razpolago. Delodajalec je dolžan delovni čas delavca organizirati tako, da delavcu pravica do odklopa ni kršena. (2) Koriščenje pravice do odklopa ne predstavlja kršitve delovnih obveznosti. Delavec, ki v času koriščenja pravice do odklopa in v času drugih upravičenih odsotnosti ne dela, ne sme biti deležen drugačne obravnave ali povračilnih ukrepov s strani delodajalca, ne sme mu prenehati delovno razmerje, zoper njega ne sme biti sprožen kakršenkoli postopek, ter ne sme biti postavljen v neenakopraven položaj. (3) Ureditev pravice do odklopa ne posega v pravico delodajalca, da organizira delovni proces v skladu z določili delovnega časa, odmora in počitkov ter odsotnostmi, kot jih določa zakon, kolektivna pogodba ali splošni akt delodajalca. (4) Delodajalec ne krši pravice do odklopa, če v času izrabe počitka in v času upravičenih odsotnosti z dela skuša stopiti v stik z delavcem v primerih, ko je ali bi lahko bil ogrožen delovni proces ali bi lahko delodajalcu nastala premoženjska škoda. (5) Delodajalec bo z rednimi internimi izobraževanji ali drugimi oblikami komuniciranja skrbel za dvig kulture odklopa v kolektivu, za zavedanje o koristih in pomembnostih digitalnega odklopa v času odsotnosti ter o ločnici med poklicnim in zasebnim življenjem. (6) Za delavce, ki opravljajo delo na domu se zagotavlja spoštovanje časovne omejitve delovnega časa, odmorov in počitkov ter varnosti in zdravja pri delu. (7) Na ravni posameznega delodajalca se lahko opredeli dodaten nabor ukrepov za uresničevanje te pravice.«
Vse ostale določbe Kolektivne pogodbe za poštne in kurirske dejavnosti ostanejo nespremenjene.
Aneks začne veljati in se uporabljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ugotovljena je razširjena veljavnost celotne Kolektivne pogodbe za poštne in kurirske dejavnosti, sklenjene 15.12.2021. To pomeni, da celotna vsebina te kolektivne pogodbe velja za vse delodajalce, ki kot glavno dejavnost opravljajo poštno in kurirsko dejavnost (šifra SKD 53).
V Uradnem listu RS, št. 58/2023 z dne 26. 5. 2023 je objavljen Aneks št. 1 h Kolektivni pogodbi za poštne in kurirske dejavnosti s katerim se uskladijo najnižje osnovne plače in povračilo stroška prehrane med delom.
V Uradnem listu RS, št. 22/2024 z dne 15.3.2024 je bil objavljen aneks v katerem so zapisani zneski najnižjih osnovnih plač in povračila zneska za prehrano, ki se vsakoletno avtomatično uskladijo.
Za vas smo pripravili priročne obrazce za obračun plače, obveznosti po podjemni pogodbi ali pogodbi o avtorskem delu, obračun prispevkov za socialno varnost za zasebnike in lastnike zasebnih podjetij, ki nimajo plače/družbenike, ter obračun dohodka po pogodbi o opravljanju začasnega ali občasnega dela, sklenjeni z upokojencem.