Družbena odgovornost je lahko tudi dobra poslovna ideja - Povzetek rezultatov III. raziskave v poslovni javnosti o družbeni odgovornosti
»Novi časi zahtevajo odgovorne odgovore« je slogan ozaveščevalne kampanje certifikata Družbeno odgovoren delodajalec, ki naslavlja trenutne družbene razmere in probleme delodajalcev in zaposlenih - prostih mest za brezplačen pristop k certificiranju je letos še 15.
Kot dobra poslovna ideja se predvsem v teh časih mnogokrat izkazuje tudi družbena odgovornost. »Upam si trditi, da družbena odgovornost končno postaja vse bolj integrirana v bistvo poslovanja podjetij,« je rezultate letošnje že III. raziskave v poslovni javnosti interpretiral Aleš Kranjc Kušlan, direktor Ekvilib Inštituta, ki je poleg partnerjev ZDS, GZS in ZSSS nosilec certificiranja.
Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec je doslej 185 podjetij že pridobilo oziroma je v postopku pridobivanja.
Stanje informiranosti in ozaveščenosti podjetij na področju družbene odgovornosti, njihov odnos do certifikatov in nagrad ter izvajanje projektov in aktivnosti z omenjenega področja, se je po rezultatih III. raziskave v poslovni javnosti v treh letih močno izboljšalo. Podjetja/organizacije, ki so korake k pridobitvi certifikata že storila, zagovarjajo pridobitev omenjenega certifikata, saj le ta pomaga pri izboljšanju kulture v podjetju, ugleda delodajalca in motivacije zaposlenih. Poleg tega pa naredi podjetje bolj odporno na zunanje in notranje pritiske. »Vsekakor so dobri odnosi z zaposlenimi osnova za reševanje situacij v katerih se znajde podjetje in niso ravno prijetne. Medsebojno zaupanje in spoštovanje je dobra popotnica za reševanje kriz,« so na primer izpostavili v podjetju Geaprodukt, kjer so k certifikatu pristopili v letošnjem letu.
Več kot polovica (60 %) predstavnikov sodelujočih podjetij/organizacij v raziskavi trdi, da so pri njih dobro seznanjeni s konceptom družbene odgovornosti. Nobeno podjetje/organizacija se ni opredelilo, da pojma družbene odgovornosti sploh ne pozna. Ob tem skoraj vsi (99 %) vprašani izvajajo vsaj en ukrep s področja družbene odgovornosti, in sicer zagotovo ukrepe s področja varstva in zdravja pri delu. Poleg tega so najpogosteje izvajane aktivnosti še:
- izvajanje ukrepov s področja usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja, ki jih izvaja 92 % vprašanih podjetij/organizacij,
- izobraževanja za karierni napredek zaposlenih (88 %),
- 86 % podjetij ima storitve in izdelke skladne s smernicami trajnostnega razvoja,
- najredkeje, vendar še vedno pogosto in teh je krepko več kot polovica, pa imajo podjetja/organizacije zastavljeno strategijo trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti (63 %).
Več o raziskavi in rezultate si lahko preberete na CDOD projektni podstrani.